Anne Stuart - A Könyörtelen

1768-at mutat a Kalendárium, amikor egy Párizshoz közeli kastélyban összegyűlnek egy titkos társaság, a Sátánista Szövetség tagjai, hogy több napon és éjszakán át a bűnös élvezeteknek hódoljanak. Vezetőjük egy rendkívül jóképű, ám titokzatos férfi, akit Giverney grófjának, Rohan vikomtjának és Glencie bárójának egyaránt hívhatja magát. Életét már egy jó ideje arra tette fel, hogy az érzéki örömöket hajszolja. A tapasztalatlan és fiatal Elinornak nincs más választása, éppen ehhez a férfihoz kell fordulnia, hogy megmentse a családja becsületét. Eleinte megvetést érez a romlott Rohan iránt, ám hamarosan meglepő gondolatok és vágyak ébrednek benne, melyek beteljesülés után sóvárognak …

Szerző: Anne Stuart
Sorozat: A Rohan-ház #1
Eredeti cím: Ruthless
Oldalszám: 292
Kiadó: Harlequin Magyarország, 2014
Ár: 2199.-

Anne Stuart nem kellene, hogy ismeretlen legyen a magyar olvasók számára, mivel 2010-ben már megjelent egy regénye, Rejtőzködő erény címmel, ugyanúgy az Arany Széphistória darabjaként. A Könyörtelen nem az első Harlequin regény, amiről itt a blogon szó esik és nem is az utolsó. A kiadó könyvei közül egyedül az Arany Széphistória köteteit olvasom, mert évekkel korábban próbálkoztam a kiadó többi könyvével is, de sajnos a ringből vesztesen kerültem ki, ugyanis egyáltalán nem jöttek be. Mivel imádom a történelmi romantikát, elképzelhetetlennek tartom, hogy a kiadó könyveit kihagyjam az olvasásból. Néhány igazán kiemelkedő – Brenda Joyce könyvei –, de néha akad igazán gyenge minőségű is közöttük. Anne Stuart könyvét a két véglet közé tenném, mert egyes részeit szerettem, de voltak olyan momentumok is melyekkel nem voltam teljesen kibékülve.

Elinor személyében egy bátor és erős nőt ismerhettem meg. Nem játszma meg magát, hanem mindig a valódi énjét mutatja. Pedig gyermekkorában nem ezt a példát látta maga előtt. Az édesanyja egyik férfit cserélte a másikra, miközben lassan elveszti a kontrollt a saját élete fölött. Eközben a legidősebb lánya, Elinor veszi át a család irányítását. Ugyanakkor sok olyan döntést is meg kell hoznia, melyet a kényszer szült. Egy ilyen alkalom adtán találkozik a romlott Rohannal.

Francis Rohan egy igazi rossz fiú. Már amennyire lehet őt fiúnak nevezni, mivel közel jár a negyvenhez, de így is 16 évvel idősebb a fiatal Elinornál. A macsó és engem-semmi-nem-érdekel külső mögött legbelül egy érző szívű embert ismertem fel, aki a sok mocsok alatt igazi úriember. Rohan sok olyan dolgot megtett a Elinorért, melyet egy átlagos nőért soha, mert Elinor az ő szemében a tisztaságot és az újdonság varázsát képviselte. Rohan belefáradt a folyamatos vétkezésbe, a lány pedig ekkor csöppen az egyik mulatság kellős közepébe, ahol a bűnöké és vétkezésé a főszerep.

A történet alatt végig együtt éreztem Elinorral, mivel Rohan kegyetlen játékot játszott a lánnyal. Igaz a végén maga esik csapdába, de ez nem mentség arra, amit tett. Rohan kegyetlenül megalázta a lányt, mikor nem hitte, hogy Elinor kihallgatja a beszélgetését. Persze érződött az is, hogy félelemből mondta, amit, mondott, mert megijedt a saját érzelmeitől. Elinornak viszont nem kellett volna egyből más karjaiban rohanni, hanem nekiesni a férfinak és kérdőre vonni. Több szónak is egy vége, a befejezést összecsapottnak éreztem. Túl gyorsan le lett zárva és olvastam volna még néhány oldalt Rohan szenvedéséről, amikor a saját keserűségében fetreng.

A Könyörtelen közel sem volt olyan botrányos és erotikus, mint ahogy azt a fülszöveg sejtette. Sokkal többet vártam a fülszöveg alapján. Egy titkos társaság, akinek a tagjai napokon keresztül a bűnös élvezeteknek hódolnak, az érzéki örömöket hajszolják, a könyvben mégis csak néhány olyan jelenet van, amire azt lehet mondani, hogy túlfűtött. A főszereplők közötti egyesülésnek is csak az utolsó negyven oldalon történik meg. A könyv elejétől kezdve erre készíti fel az olvasót az írónő és erre kapunk egy átlagos éjszakát. Emiatt egy kisebb pofon ért, mivel mint már mondtam több erotikára és botrányra számítottam. Rohan sem annyira botrányos, mint azt magáról hiszi. Semmi olyat nem tesz, ami miatt azt mondanám, hogy most aztán tényleg és visszavonhatatlanul utálom, mert egy rohadék. Jó szívvel is elég langyos sztorinak mondanám. Ettől függetlenül kíváncsi vagyok a folytatásra, mivel elolvastam a másik három rész angol fülszövegét és azok alapján azt kell mondanom, hogy remény hal meg utoljára! Meg persze az is sokat nyom, hogy külföldön jó véleménnyel vannak az írónő eme sorozatáról.


A sorozat részei:

#1 Ruthless (2010) – A Könyörtelen (2014) – Francis Rohan & Elinor Harriman
#2 Reckless (2010) – A Rettenthetetlen (2014) – Adrian Alaistar Rohan & Charlotte Spenser
#3 Breathless (2010) – Lucien de Malheur & Miranda Rohan
#4 Shameless (2011) – Benedict Rohan & Melisande Carstairs


Share:
Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes