Sylvia Day - Hozzád kötve

Eredeti cím: Bared to You
Kiadó: Ulpius-ház, 2012
Oldalszám: 412
Ár: 3999 Ft
puhakötés
Crossfire #1

Sylvia Day könyve már a megjelenés óta a polcomon porosodott, de nem tudtam magam rászánni az olvasásra. Vártam vele! Mire is pontosan? Arra, hogy ne kelljen sokat várni a 3. rész megjelenése és a 2. kötet elolvasása között, mivel a várakozás engem szó szerint megöl. Mivel az utolsó vizsgám után valami könnyűre vártam, ránéztem a könyvespolcomra és levettem az első könyvek, amit megláttam. Mivel már értékelést is írtam róla, egyértelmű, hogy Sylvia Day könyvére esett a választásom.

Gideon Cross olyan erővel lépett be az életembe, mint a sötétségbe hasító villám…
Ez a gyönyörű, sugárzó férfi maga volt a fehér izzás. Soha eddigi életemben senki és semmi nem vonzott még ilyen ellenállhatatlanul. Úgy vágytam az érintésére, mint drogos a napi adagjára, bár éreztem, hogy elgyengít, mégsem tudtam, nem is akartam ellenállni. Sérült és törékeny lettem, ő pedig oly könnyedén megtörte az ellenállásomat, és áthatolt az eddig kemény páncélon…
Gideon birtokában volt a tudásnak. Megvoltak a maga démonai. Egymás tükörképeivé váltunk, visszavetítve a másikra legbensőbb világunkat, legmerészebb vágyainkat…
Szerelme megbéklyózott, átformált, és én csak azért esedeztem, nehogy kínzó múltunk elszakítson minket egymástól...

Eva most költözött New York-ba a legjobb barátjával. Az új munkahelyére tart, mikor belebotlik élete legszexisebb férfijába. A férfi látványa padlóra küldi, megszólalni képtelen, annyira a titokzatos idegen hatása alá került. Szerencséjére nem kell sokáig várni, mivel az idegen hamarosan egy igazán megbotránkoztató ajánlattal áll elő.
Gideon szexi, jóképű, fiatal és gazdag, mint krőzus. A világ lábai előtt hever. Míg egy napon nem találkozik a Nővel. Bármire hajlandó azért, hogy megszerezze magának. Képes kompromisszumot is kötni, engedni az elvárásaiból, csak az ágyában tudhassa őt. Csak arra nem számít, hogy Eva viszont egyáltalán nem adja magát könnyen. Ellenkezőleg, komoly kihívást jelent Gideon számára.
Két magabiztos és makacs személy egymást akarja, még sem egyeznek meg könnyen. A volt szerető felbukkanása és a saját múltjuk csak még jobban megnehezíti a jelenüket. De abban biztosak, hogy egymás nélkül élni képtelenek.

Az eddig olvasott erotikus irodalom képviselői közül, az eddigi „legjobb” Sylvia Day eme könyve. Végre egy olyan főhősnőt – Eva – kapunk, aki se nem szűz, se nem idióta, se nem naiv. Hanem egy valóban karakán, saját egyéniséggel rendelkezik, képes kiállni saját magáért, a vágyaiért, és valamilyen szinten határozott személyiség is. Eddig nem is lenne vele probléma, mert a könyv elején kimondottam szimpatikus volt. A múltjára vonatkozó információ morzsák pedig igen kíváncsivá tettek vele kapcsolatban. Viszont a Gideonnal való megismerkedése után elszabadult a pokol. Őrületbe kergetett. Folyamatosan ostrom alatt tartotta Gideont. Túlreagálja a dolgokat, Oscar-díjas alakításokat nyújt. Tisztában van azzal, hogy ő a férfi „első” barátnője, mégis lépten-nyomon féltékenykedik a férfi korábbi életmódjára. Inkább törődne bele, hogy Gideonnak volt előtte is élete, melyet nem lehet megváltoztatni. Meg kell tanulnia a férfi múltjával együtt élnie.

Ha elrontok valamit, neked az első reakciód, hogy elfutsz. Mindig ezt csinálod, én meg nem tudom elviselni, hogy ha valami helytelent mondok vagy csinálok, bármelyik pillanatban leléphetsz.

Gideon fiatal kora ellenére, a világ egyik leggazdagabb embere, ráadásul igen kapós a házasság piacán is. Már már megszállottan gyűjti az információt Eva-ról és bárkiről, aki bármilyen nemű kapcsolatba kerül a nővel. Kielégíthetetlen szexuális étvággyal rendelkezik, melyhez határtalan állóképesség párosul, veszélyes kombinációt hozva létre. Az egész könyv alatt szinte semmit nem tudunk meg vele kapcsolatban. Míg Eva múltjára mondhatni elég hamar fény derül, addig Gideon-ról semmi. A morzsák, a rémálmok, amiket az írónő elszór, sejtettnek bizonyos dolgokra, de biztosat nem lehet állítani vele kapcsolatban. Csak arra szolgálnak, hogy jobban felkeltsék az olvasó érdeklődését. Végig domináns hímként szerepel, de neki is vannak pillanatai, amikor az álarc lehull és megpillanthatjuk a valódi személyiségét.

Kettejük kapcsolat sem a nyugalomról híres, hanem éppen ellenkezőleg. Viharos és szenvedélyes. Képtelenek egymással élni, de arra sem képesek, hogy egymás nélkül kelljen élniük. Ők egy se-veled se-nélküled kapcsolat szereplői.

Nevetséges lett volna szüzeknek nevezni bennünket, érzelmi szempontból viszont pontosan azok voltunk, Sötétben tapogatózó, túl mohó, magabiztos kezdők, akik próbálnak jó benyomást kelteni, de szem elől tévesztik a nüanszokat.

Néha pedig nagyon is megbántják egymást. A békülés pedig egy érzékeny folyamat, amely a végleges szakításhoz is vezethet:

Úgy közeledtünk egymáshoz, mintha törékeny tárgyak lennénk. A kettőnk között kapcsolat nagyon sérülékeny volt még, mindketten aggódtunk a jövő miatt, és a sebek miatt, amelyeket egymásnak okozhatunk.

Erotika terén sem szenvedünk hiányt a könyvben. Mind a ketten tapasztalt szeretőnek számítanak, így már elég korán belevágnak a kellős közepébe is. Szinte bárhol ás bármikor képesek egy kis „huncutságra”. Egymás után akár többször is. Nemcsak Gideon rendelkezik kielégíthetetlen szexuális vággyal, hanem Eva is. Viszont a végére, én belefáradtam a sok szexbe. Túlzásba esett az írónő, a hatalmas szexuális étvágyat, nem izgatónak, hanem már fárasztónak találtam.

Pozitívumként éltem meg a következő dolgokat:

1) Végre egy olyan főhősnő, aki ugyanolyan birtoklási vággyal rendelkezik, mint a férfiak. Ráadásul már nem szűz és képes szexet is kezdeményezni is.
2) Eva múltja igazán mocskos dolgokat rejt. Nem szívesen olvastam volna róla, ezért örülök, hogy az írónő, inkább a múltjából eredő és a jelent befolyásoló problémákra koncentrált.
3) Humor tekintetében Eva lakótársa és egyben legjobb barátja – Cary – vitte a pálmát. Egy biszex srác, aki nem tagadja szexuális beállítottságát, hanem bátran fel is vállalja. Elismerésem az írónőnek, hogy ilyen bátran képes volt melegekről és a biszexekről írni.
4) A szereplők nyíltan beszélnek a szexről, tabu nincs közöttük e téren.

Negatívnak hatott:

1) Néhol nem voltam megelégedve a szóhasználattal. Furcsának tűnt. Egy példát szeretnék csak felhozni, ami leginkább zavart, az pedig az „átlátszanná” szó volt. Többször is előfordult, de engem a hideg kirázott tőle.
2) Szereplőink akár hányszor ruhát cserélnek, vagy éppen semmit nem hordanak, mindig részletes leírásban részesülnek, hogy a ruhadarabok kinézetét illetően. Ráadásul rá is tesz még egy lapáttal, hogy minden egyes alkalommal kénytelen vagyunk olvasni, hogy Gideon milyen jóképű és szexi.
3) Gideon mindig „kemény”. Eva-nak pedig parancsszóra kell elélveznie.
4) Eva édesanyja, Monica, abban a percben leírta magát a szemembe, mikor kiderült, hogy mi történt a lányával a múltban. Nem hiszem el, hogy nem látott semmit vagy nem volt bármilyen megérzése a történtekkel kapcsolatban.

Nem voltak nagy elvárásaim a könyvvel kapcsolatban. Azt kaptam, amire számítottam. Könnyed kikapcsolódás, agypihentető olvasás. Semmi extra, de mégis élvezhető. Megsúgom, hogy személy szerint én imádom az ilyen se-veled se-nélküled kapcsolatokat. Szigorúan csak a könyvekben, az életben senkinek nem kívánnék ilyen kapcsolatot!

A könyvet köszönöm az Ulpius-ház kiadónak!


Share:
Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes